Tuesday, November 27, 2012

Een kerstbal met jeugdsentiment.

Zondagmiddag waren we op bezoek bij mijn ouders. Mijn vader was in de weer met kerstlampjes en kerstballen. Mijn ouders hebben nog kerstballen uit de jaren 60 van de vorige eeuw, die ook nog in de originele doosjes zitten. Prachtig.
Ik herinnerde me dat er vroeger bij ons ook gekleurde ballen in de boom hingen. En aangezien ik dit jaar ga voor een bontgekleurde boom vroeg ik mijn vader of ze nog roze ballen hadden. Hij vond er 1 en die mocht ik hebben. Toen vond hij een bal waar ik als kind uren naar kon kijken. Een doorzichtige met een vogeltje er in. Hebben? vroeg mijn vader. Ja, riep ik. Ik kreeg de ballen mee in zo'n origineel jaren 60 doosje. Die ballen krijgen een speciaal plekje in de boom en ik hoop dat mijn kinderen de bal met het vogeltje net zo bijzonder vinden als ik 'm vond.




No comments:

Post a Comment